חדשות

עלייה מתמשכת באשפוז כתוצאה מנגיף ה-RSV ושפעת בישראל

בחודש האחרון נרשמו 1,286 אשפוזים כתוצאה מהידבקות בנגיף ה-RSV | גם במרפאות הקהילה נמשכת העלייה בשיעורי הפניות בשל תחלואה דמוית-שפעת, דלקת ריאות וזיהום בדרכי הנשימה

חולים מאושפזים, בית חולים. אילוסטרציה

נמשכת העלייה במספר האשפוזים כתוצאה מנגיף ה-RSV ומשפעת, כך עולה מהדו"ח המנטר את התחלואה מנגיפי נשימה שפורסם ביום ה' על ידי המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות ומתייחס לנתוני סוף חודש ינואר, בהשוואה לחודש דצמבר.

על פי הדו"ח, בדצמבר האחרון נרשמו 941 אשפוזים בבתי החולים כתוצאה מהידבקות בנגיף ה-RSV, לעומת 1,286 אשפוזים עד ל-27 בינואר. במהלך השבוע האחרון בחודש ינואר דווח על 334 מקרים חדשים חיוביים ל-RSV בקרב מאושפזים בבתי החולים הכלליים בישראל.

גם במרפאות בקהילה נמשכת העלייה בשיעורי הפניות בשל תחלואה דמוית-שפעת, דלקת ריאות וזיהום בדרכי הנשימה העליונות. שיעור הפניות למרפאות בשל תחלואה דמוית-שפעת ממשיך להימצא מעל לסף האפידמי.

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, מזהיר מפני ההשלכות של העלייה בתחלואה על העומס בבתי החולים וקורא לוועדת סל התרופות להכניס את החיסון נגד RSV לסל: "אנו רואים קשר ישיר בין העלייה החדה בתחלואה כתוצאה מנגיף ה-RSV ומשפעת לבין העלייה באשפוזים ובעומסים במחלקות הפנימיות בבתי החולים", אמר פרופ' אליס.

"עלייה זו מסכנת בעיקר את האוכלוסיה המבוגרת, שעבורה כל אשפוז במחלקה פנימית הוא גורם סיכון משמעותי שמעלה את הסיכוי לאשפוזים חוזרים ונשנים ולהידרדרות כוללת במצבם הבריאותי. זאת ההזדמנות לשוב ולהדגיש את חשיבות ההתחסנות נגד נגיפי השפעת והקורונה, שנגדם ישנם חיסונים במסגרת סל חיסוני השגרה הניתנים לכלל האוכלוסיה בישראל.

"לשמחתנו", הוסיף פרופ' אליס, "בשנה זו נרשם חיסון נגד נגיף RSV, ואנו תקווה כי ועדת סל הבריאות הנוכחית תכניסו במסגרת לוח חיסוני השגרה. מדובר בחיסון חשוב, שצפוי לספק הגנה נוספת לאוכלוסיה המבוגרת הזקוקה לו כל כך".

נושאים קשורים:  שפעת,  RSV,  חיסונים,  פרופ' אבישי אליס,  חדשות,  מחלקות פנימיות
תגובות