חדשות

"איכילוב": עלייה במספר המקרים הקשים בעקבות שימוש בסם מסיבות

בארבעת החודשים האחרונים אושפזו בטיפול נמרץ ב"איכילוב" 18 חולים בסכנת חיים עם פרכוסים, הפסקות נשימה, אי ספיקת כבד וכליות, דימומים ובצקות במוח - כולם הורדמו והונשמו לאחר שימוש בסם דוסה

סמי מסיבות. מימין למעלה, שקית עם אבקת סם הדוסה. צילום: דוברות משטרת ישראל

גידול במספר האשפוזים בטיפול נמרץ של מטופלים שעשו שימוש בסם "דוסה", בבית החולים איכילוב בתל אביב. כך דיווח אמש (א') יואב אבן במאקו.

על פי הדיווח החל מפברואר האחרון הגיעו ל"איכילוב" 18 חולים בסכנת חיים עם פרכוסים, הפסקות נשימה, אי ספיקת כבד, אי ספיקת כליות, דימומים ובצקות במוח - כולם הורדמו והונשמו לאחר שימוש בסם.

ה"דוסה" מוביל לאשפוז של בין 8-12 יום בטיפול נמרץ, תוך קבלת תרופות פסיכיאטריות. ב"איכילוב" מציינים שכבר יש עומס במחלקה וכי חלק מהמטופלים מגיעים כשהם אגרסיביים ואלימים בגלל השפעות הסם.

הסם, בצורת אבקה ורודה שנקראת "דוסה", נעשה פופולרי בתקופת הקורונה. זהו סם מסיבות נפוץ מאוד בתל אביב, שמכיל בדרך כלל הרכבים משתנים של קוקאין, קטמין, MDMA, אסיד, מסקלין, אקסטזי ועוד סמים פסיכדליים. המשתמשים נוהגים להסניף את האבקה או לערבב אותה עם מים ולשתות אותה.

באיכילוב מספרים שהם מתמודדים כבר שנים עם אשפוזים בגלל סמי מסיבות, ומסבירים שעד לאחרונה המטופלים היו משתחררים בדרך כלל בתוך יום.

בכתבה צוטט פרופ' מיגל גלטשטיין, מנהל השירות הטוקסיקולוגי ב"איכילוב", שאמר: "יש מלא חולים בסכנת חיים, עם טיפול מאוד מאוד משמעותי של רופאי טיפול נמרץ. אלה חולים מאוד מאוד קשים ואצל כל אחד זו פגיעה אחרת, יכולות להיות בעיות נוירולוגיות, קרדיווסקולריות, לפעמים כליות, לפעמים בשרירים".

נושאים קשורים:  סמים,  סמי מסיבות,  סם דוסה,  איכילוב,  חדשות,  טיפול נמרץ,  פרופ' מיגל גלטשטיין
תגובות
אנונימי/ת
10.06.2023, 11:23

מי החרא שמוכר לבני אנוש דברים כאלה? ומי הכלב שכבר כמה עשרות שנים מדפיס עליהם אימוג'י של סמיילי.