חדשות

לראשונה: מומחים ישראלים ישתתפו בכנס האיגוד הגרמני לרפואה פנימית

מדובר בהזמנה היסטורית לאירוח משלחת של האיגוד הישראלי לרפואה פנימית בכנס השנתי של האיגוד הגרמני המקביל, שבו יובילו רופאים פנימאים מישראל מושבים והרצאות

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית.

משלחת רופאים ישראלים תשתתף השנה לראשונה בכנס השנתי של האיגוד הגרמני לרפואה פנימית. הכנס ייערך בסוף השבוע (22-24 באפריל) בעיר וייסבאדן (בקרבת פרנקפורט). מדובר בהזמנה היסטורית לאירוח משלחת של האיגוד הישראלי לרפואה פנימית בכנס השנתי של האיגוד הגרמני המקביל, שבו יובילו מומחים ישראלים מושבים והרצאות בנושאים הנוגעים ברפואה פנימית.

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית: "מדובר בהזמנה מרגשת, המסמלת את ההערכה ואת ההוקרה של העמיתים בגרמניה באיכות הרפואה הפנימית בארץ. גם הטיימינג מרגש. בסוף שבוע זה, בו חל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אנחנו, שחלקנו דור שני ושלישי לשואה, משתתפים בכנס חשוב ומרצים בפני קהל של אלפים. זו גאוה גדולה והתרגשות עצומה".

ההזמנה לכנס התקבלה על רקע קשרים מקצועיים חמים עם הקולגות, הרופאים הפנימאים באירופה, ובכללם מגרמניה, על רקע הצלחת הרפואה הפנימית הישראלית בהתמודדות עם מגיפת הקורונה, ובזכות הקשרים הענפים באירופה של פרופ' דרור דיקר, שסיים קדנציה מוצלחת כיו"ר האיגוד האירופאי לרפואה פנימית.

על פי פרופ' פראו אולף, יו"ר האיגוד הגרמני לרפואה פנימית: 30,000 רופאים חברים באיגוד בגרמניה, מהם כ-10,000 רופאים - ממתמחים ועד מנהלי מחלקות - ישתתפו בכנס בסוף השבוע.

הכשרת רופא פנימאי בגרמניה אורכת כשש שנים, שלוש שנים ראשונות של התמחות ממוקדת ברפואה פנימית ועוד שלוש שנות התמחות באחד מתתי המקצוע.

המשלחת הישראלית לגרמניה כוללת את פרופ' אליס, שירצה על תחום ההיפרליפידמיה. מהמרכז הרפואי רבין יצאו במשלחת גם: פרופ' ענת גפטר גוילי, שתרצה על טיפול באנמיה מחסר ברזל; פרופ' דרור דיקר, אשר ירצה על יעדים בטיפול בהשמנת יתר, פרופ' אמיר שלומאי, שייתן הרצאה על וירוס הפטיסיס B ופרופ' אלון גרוסמן, שירצה על איזון רמות  הגלוקוז בחולים מאושפזים.

מ"שיבא" ייצאו פרופ' הווארד עמיטל, גזבר האיגוד, שייתן הרצאה בתחום הראומטולוגיה, פרופ' אילן בן צבי, שירצה על תחום המחלות האוטו-דלקתיות וד"ר אהרן לובצקי, שירצה על מחלות כלי דם עורקים. מהמרכז הרפואי בני ציון יצא לכנס בגרמניה פרופ' אלעד שיף, שייתן הרצאה על תחום הרפואה המשלימה בקרב מטופלי המחלקות הפנימיות.

מרמב"ם תצא פרופ' איילת רז פסטר, שתרצה על תחום האנדוקרדיטיס; מ"איכילוב" יוצא פרופ' יעקב ג'ריס, שירצה על תת לחץ דם תנוחתי; מ"וולפסון", ד"ר דורון מנחמי, המתוכנן להרצות על התמורות שחלו במחלות הלב בעשורים האחרונים; מ"הדסה" ירצה פרופ אלון הרשקו על "לרגיה לחומר ניגוד, ומ"סורוקה" ירצה ד"ר כרמי ברטל על הטיפול בספסיס (אלח דם), במחלקה הפנימית.

פרופ' אליס הוסיף: "בימים האחרונים קיבלנו גם פנייה מפתיעה מאוד מעמיתים נוספים שלנו מטורקיה, שהחליטו להגיע לארץ בסוף נובמבר במשלחת שתקיף, ככל הנראה, עשרות רופאים פנימאים, כדי לקיים בישראל, בהשתתפותנו, את הכינוס המרכזי שלהם לשנה זו. אומרים שאין נביא בעירו. ואכן, באירופה אנו נחשבים כיום לראש חץ בתחום הרפואה הפנימית. זה מספק נחת וגאווה, אבל גם מחייב את הממשלה לתת לנו את הכלים והאמצעים החסרים לנו: תוספת תקנים במחלקות, תוספות משמעותית של מיטות אשפוז והשקעה ניכרת בבינוי ובציוד רפואי".

נושאים קשורים:  כנס,  האיגוד לרפואה פנימית,  גרמניה,  פרופ' אבישי אליס,  פרופ' דרור דיקר,  חדשות
תגובות