חדשות

העובדים "השקופים" בחזית הקורונה לא יקבלו שי הוקרה ממשרד הבריאות

תווי שי בסך 300 שקל לעובד, ובסך הכל 55 מיליון שקל שמעניק משרד הבריאות כהוקרה על המאמץ בזמן הקורונה, לא ניתנים לעובדי קבלן, אנשי מד"א ולפורשים | ב"שערי צדק" שקלו לממן עבורם את התווים

עובד ניקיון בבית חולים. צילום: פלאש 90

הכוונה הטובה של משרד הבריאות להוקיר את המאמצים שהשקיעו עובדי מערכת הבריאות בזמן הקורונה מעוררת התמרמרות רבה מצד העובדים שאינם זכאים להטבה. כך מדווחת הבוקר (ג') רוני לינדר ב"דה מרקר".

משרד הבריאות החל לחלק לאחרונה תווי שי בסך 300 שקל לכ-160 אלף עובדי מערכת הבריאות, כאות הוקרה על המאמץ המיוחד שהשקיעו בתקופת הקורונה. המשרד הקצה לטובת המבצע 55 מיליון שקל. את תווי השי אפשר לנצל בעיקר בעסקים שנפגעו בתקופת הקורונה, כמו בתי מלון, פארקי מים, מסעדות ועוד, בכוונה לסייע לעסקים אלה להתאושש.

אלא שלא כל העובדים בתקופת הקורונה זכאים לתווים. בין הלא-זכאים מצויים עובדי הקבלן שרבים מהם עובדי ניקיון ומאבטחים, אנשי מד"א שלקחו חלק מרכזי במאמץ בקורונה, עובדים שעבדו במחלקות הקורונה אך עזבו מאז את מערכת הבריאות (למשל יצאו לפנסיה), עובדי מערכת הרווחה שעסקו בקורונה ועוד.

פרופ' דן טרנר, סמנכ"ל בית החולים שערי צדק ומנהל מכון הגסטרו לילדים בבית החולים, סיפר כי "חלוקת התווים בימים האחרונים עושה הרבה רעש והתרגשות, אבל דווקא המנקים והמאבטחים, שהיו בחזית הטיפול בקורונה, עומדים בצד ומסתכלים על זה בעיניים כלות. אלה עובדים שהיו ממש בקו הראשון, נכנסו עם כל הציוד, נחשפו להדבקה ועבדו שעות נוספות, והם נשארים שקופים".

לדבריו, "יש אצלנו בהנהלה הסכמה גורפת שזה לא בסדר. אפילו עלה רעיון שכל אחד יתרום סכום כסף מכיסו כדי לממן את הכרטיסים החסרים. אבל זו לא הדרך, העובדים האלה לא צריכים לקבל צדקה ולא עושים להם טובה. צר לי מאוד שהמערכת לא יודעת לתגמל את האוכלוסיות השקופות שעמדו בחזית, לעומת הרבה מאוד אנשי צוות שלא ראו יותר מדי חולי קורונה".

ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות מכיר תודה לכל מי שהתגייס ולקח חלק במאבק בנגיף הקורונה. על מנת להוקיר את העבודה המסורה שנעשתה, הוקצה תקציב מוגדר שמחולק בין העובדים הרבים באמצעות תווי שי. השי הסמלי מיועד לעובדי המערכת שעבדו בתקופת הקורונה וממשיכים לעבוד בה גם עכשיו. במקרים פרטניים שלא נלקחו בחשבון כמו חופשת לידה ומעבר בין בתי חולים, ניתן לפנות למשרד הבריאות לטיפול".

נושאים קשורים:  חדשות,  קורונה,  עובדי מערכת הבריאות,  הוקרה,  תווי קנייה,  פרופ' דן טרנר
תגובות
אנונימי/ת
17.08.2022, 20:39

הבעיה שלא יודעים מאיפוא לקנות עם התו הזול
דבר שני זה פרסומת לפני בחירות