קורונה בישראל

נתניהו הורה לרכוש 2,000 מכונות הנשמה לסיוע למדינות שכנות

במשרד הבריאות חישבו ומצאו: אם יהיה גל שני נרחב במגיפה, יידרש טיפול ב-5,000 מונשמים ועוד 10,000 חולים אחרים בבתי החולים | משרד הבריאות יקבל תרומה: מלאי "רמדסיביר" לטיפול בקורונה

טיפול נמרץ נשימתי. אילוסטרציה

ראש הממשלה ביקש ממשרד הבריאות לרכוש 2,000 מכונות הנשמה נוספות "על מנת לסייע למדינות שכנות". כך מסר אתמול (ג') אבי בן זקן, סמנכ"ל במשרד הבריאות בדיון בוועדת הקורונה בכנסת. הדיון עסק בהיערכות מערכת הבריאות לגל שני והתפרצויות עתידיות והתמקד בעיקר בנושאי רכש, הצטיידות משרד הבריאות ובכוח האדם לטיפול במונשמים.

בן זקן מסר כי "ההנחיה שניתנה על ידי ראש הממשלה היא להכין את המערכת למקסימום הקיבולת שהיא מסוגלת להכיל. לאחר הרבה מאוד עבודה נקבע על ידינו שנידרש לטיפול ב-5,000 מונשמים ועוד 10,000 חולים אחרים בבתי החולים אם יהיה גל שני נרחב במגיפה".

עוד אמר: "בלי כל קשר ישיר לתרחיש הייחוס, ההנחיה היא להצטייד בעוד 2,000 מכונות - שזה בסך הכל 7,000 מכונות הנשמה, כאשר הנימוק שניתן הוא ש'זה מטעמים מדיניים' על מנת לסייע לגורמים נוספים ומדינות שכנות". לא נמסר במי המדובר.

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, אמרה בדיון: "בגל הראשון, מערכת הבריאות היתה ממוקדת קורונה והטיפול במחלות האחרות נזנח, גם משום שחולים נמנעו מלהגיע לבתי החולים מחשש להדבקה. בהיערכות להתפרצות נוספת, כאשר הפעם יידרש טיפול בה לצד המחלות האחרות שבשגרה, צריכים לוודא שהמערכת עומדת מבחינת היעדים לרכישות מכונות הנשמה וערוכה גם עם כוח אדם לכל תרחיש שהוא. נדרשים לשם כך אחיות ואחים וצוותי חקירה אפידמולוגים והצוות במעבדות".

ח"כ שאשא ביטון ציינה כי "מגיעות אל שולחני עדויות ממערכת החינוך כי אין נוהל אחיד ותורה מסודרת בהתנהלות היומיומית של משרד הבריאות בכל הקשור לחקירות האפידמיולוגיות והציבור מקבל מסרים סותרים. צריך להעביר מסר אחיד וברור, הן לציבור והן לאחראים בשטח, מהם הצעדים שצריך לנקוט ומהי שרשרת הפעולות האוטומטית".

במקביל אישרה אמש הממשלה במשאל שרים טלפוני את החלטת שר הבריאות יולי אדלשטיין למתן היתר לקבלת תרומה למשרד הבריאות של מלאי מהתכשיר רמדסיביר (Remdesivir) מחברת התרופות Gilead המיועד לטיפול בחולי קורונה. התרופה עדיין נמצאת בשלבי ניסוי מתקדמים והצפי שכאשר יושלמו, תהיה הסתערות של מדינות רבות בעולם לרכישתה.

נושאים קשורים:  מכונות הנשמה,  נתניהו,  אבי בן זקן,  ועדת הקורונה,  קורונה,  חדשות,  רמדסיביר,  משרד הבריאות
תגובות