קורונה עולמי

קהילת יזמים ברשת מציעה פתרונות מהירים למחסור העולמי בציוד רפואי

רופאים, מהנדסים ומתכנתים חברו לקבוצת עבודה אמריקאית המתכננת בזריזות על בסיס קוד פתוח והדפסת תלת מימד מוצרים הנדרשים בדחיפות לבתי החולים

מדפסת תלת מימד. אילוסטרציה

בתי חולים בכל העולם מתלוננים על מחסור גדל והולך במכונות הנשמה – מה שמוביל להתלכדות של רופאים, מהנדסים ומדענים בלא מעט מדינות וגם עם עמיתיהם במדינות האחרות, כדי להשלים פיתוח, במהירות ועל בסיס קוד-פתוח מערכות אלו ולהציע את פרי התכנון המפורט הזה ליצרנים.

בסן פרנסיסקו, שם נרשמה בשבוע שעבר נסיקה תלולה במקרי הקורונה, נכנס לתמונה היזם והמהנדס גי קוואלקנטי (Gui Cavalcanti) וכאשר התברר שקיים שם מחסור חמור במערכות הנשמה, הוא הקים קבוצה בפייסבוק, הזמין מהנדסים להציע פתרונות מהירים על בסיס קוד-פתוח, כך שכל יצרן יוכל להשתמש מיד במפרט ההנדסי כדי להתחיל לייצר.

בבסיס הרעיון הזה עומד העיקרון שיש לבנות במהירות מערכות שעלותן נמוכה ושניתן לייצר אותן במהירות ולהביאן לשימוש בבתי חולים ועבור הצוותים הרפואיים.

לאחר שקיים שיחת-וידיאו עם בכירים בתחום הרפואי שכבר צברו ניסיון בפעילות הנדרשת לשם טיפול בחולי הקורונה, הוא גם הבין שקיימת דאגה גדולה במיוחד, מלחיצה, עקב ההידלדלות המהירה של מלאים בסיסיים בתחום האבזור והציוד הרפואי ובמיוחד אמצעי מיגון אישיים כמו מסיכות פנים, כפפות, חליפות מגן ופריטים אחרים עבור הצוותים הרפואיים.

לפיכך הרחיב קוולקנטי, מנכ"ל ומייסד-שותף של חברה הרובוטיקה Breeze Automation, את נושאי התכנון שהציג לחברי הקבוצה שהצטרפה אליו. בתוך ימים ספורים מנתה קבוצת הפייסבוק שלו 23 אלף חברים והם נתבקשו ליצור ולשתף את כל השאר בתכנון ובבניית המפרטים ההנדסיים הדרושים במתכונת קוד-פתוח.

במקביל, קבוצה בת 120 אנשי מקצועות טכניים אוספת את כל ההצעות, בוחנת אותן, תוך שיתוף פעולה מלא עם כל החברים. ההצעות שסומנו כמבטיחות ביותר מוצעות לשימוש של יצרנים זריזים. כבר עתה ניתן למצוא ברשת האינטרנט בעקבות מיזם זה כמה מאות תכניות הנדסיות מפורטות מאוד, פתוחות לשימוש, ביניהן באתר בשם Thingivers הועלו 50 תכניות הנדסיות מפורטות כיצד להדפיס בתלת מימד מסיכות פנים משוכללות.

המוצרים זמינים וכולם עברו ביקורת מקצועית של מומחים בתחום הרפואי המסבירים מדוע הם ממליצים על המוצרים ולחלופין מצביעים על מגבלות פוטנציאליות כאלו ואחרות. כבר עתה הציעה הקבוצה הזאת פתרונות ל-70%-60% מכלל המוצרים והפריטים הדרושים בדחיפות למערכת הרפואית. "אנחנו מציעים פתרונות בטוחים שקיבלו אישורי FDA כדי לבנות ולייצר מיד מוצרים שונים, בהתאם למה שכל בית חולים יוכל אפילו ברמה הפרטנית להציג לגורמים היצרניים ולבקש לייצרם בדחיפות עבורו. אין ברירה אלא לנקוט במהלך כזה", הסביר היזם.

הקבוצה מתמקדת בתכניות הנדסיות מפורטות שניתן לייצרן בקצב מהיר במדפסות תלת מימד וגם בכלי חיתוך בלייזר. עתה מנסה הקבוצה לגייס יצרנים קטנים שיצטרפו במהירות למיזם בתנאי שיש להם גם צוותי הפצה. במקביל תעניק הקבוצה שירות שבאמצעותו יוכלו בתי החולים להציג את ההזמנות הספציפיות שלהם ומנהלי השירות יתעלו את ההזמנות ליצרני ציוד מקומיים שיוכלו לתת מענה זריז במיוחד.

לא מן הנמנע שמיזמים דומים יופיעו בימים הקרובים בעוד מקומות בעולם כדי ליצור שרשרת אספקה מהירה יותר עבור מערכות הבריאות.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  ציוד רפואי,  ציוד מיגון,  מסיכות,  קורונה,  פייסבוק,  פעילות בקהילה,  הדפסה בתלת מימד
תגובות