נגיף הקורונה

יו"ר האיגוד לרפואה פנימית: "יש להקים מיד את ועדת הבריאות בכנסת"

פרופ' אבישי אליס קורא לנתניהו ולגנץ להניח ליריבות הפוליטית ולפעול להקמתה ולהפעלתה של ועדת הבריאות בכנסת - "צורך חיוני וקיומי לאינטרס הציבורי בניהול משבר הקורונה"

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית.

יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס, מנהל פנימית ג' בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, פנה אתמול (ד') במכתבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, בתוקף היותו יו"ר הליכוד, וכן לח"כ בני גנץ, יו"ר כחול לבן, בדרישה להקים מיד עם השבעת הכנסת את ועדת העבודה והבריאות, וזאת כחלק מההתמודדות עם נגיף הקורונה.

העתקים מפנייה זאת נשלחו גם ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט, מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ והיועץ המשפטי לכנסת איל ינון.

בפנייה מדגיש פרופ' אליס: "אנו עדים להתפשטות עולמית של נגיף הקורונה. מערכת הבריאות בעולם, וגם בארץ, מתמודדת עם אתגרים חדשים שמעולם לא ידענו. לא כולם, אגב, מתחומי הרפואה והמדע - גם מתחומי האתיקה והמוסר, הסוציולוגיה החברתית, ודאי מתחומי הכלכלה והמדינאות.

"משרד הבריאות, בשיתוף עם משרדי ממשלה אחרים, פועל באופן מקצועי על מנת לצמצם את מספר הנדבקים בישראל ולשמור על בריאות הציבור. האיגוד לרפואה פנימית התייצב מהיום הראשון לתמוך במאמצים הרבים של משרד הבריאות ונעשה כל שביכולתנו על מנת לסייע בהתמודדות עם המשבר.

"לא בכדי הרופאים הפנימאים הם שמגויסים ברוב בתי החולים לעמוד בחזית הטיפול בחולים. די לציין את ד"ר גדי סגל מ'שיבא', מזכיר האיגוד לרפואה פנימית, שהתייצב ראשון להקים את המחלקה הייעודית לחולי הקורונה ב'שיבא', ואת ד"ר דרור דיקר מבית החולים השרון, המנהל שם את המחלקה לחולי הקורונה ומאוגוסט הקרוב ישמש נשיא הפדרציה האירופית לרפואה פנימית (EFIM) - מה שמאפשר לנו, הרופאים הפנימאים, תקשורת ישירה ושוטפת עם עמיתינו האירופאים".

עוד כותב פרופ' אליס: "כפי שאתם יודעים, המשבר במחלקות הפנימיות איננו סיסמה. הרופאים והצוותים הרפואיים במחלקות קורסים תחת עומס הטיפול במחלקות שבהן מאושפזים חולים בתפוסה של מעל ל-120% בכל עונות השנה. החולים ובני משפחותיהם, הנמצאים ברגעים קשים וזקוקים לטיפול, נדרשים להמתין שעות וימים עקב העומס במחלקות והתורים הארוכים לבדיקות.

"ברור לנו ואנחנו מביעים זאת גם בפניכם, כי עלייה במספר הנדבקים תביא לעלייה בעומס על מערכת הרפואה הציבורית. במקרה כזה, שאיננו תרחיש בלתי סביר, המחלקות הפנימיות, שבמרכז ההתמודדות הרפואית והטיפולית, יהיו הנושאות העיקריות בנטל ויש להבטיח את יכולת ההתמודדות שלהן בכל המובנים.

"מדינת ישראל נמצאת מאז דצמבר 2018 במערכת בחירות ארוכה וממושכת בת שלושה סבבים. אנחנו עומדים על כך שתפעלו להרכבת ממשלה בשבועות הקרובים. יחד עם זאת, אני מבקש לפעול מיד עם השבעת הכנסת להקמת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות על מנת שהכנסת תמלא את ייעודה ותפקח ותסייע לעבודת הממשלה לניהול המשבר העולמי והקשה שאנחנו חווים.

"כשם שוועדת החוץ והביטחון וועדת הכספים מתפקדות, משבר הקורונה מייצר תנאים קיצוניים, המחייבים הקמת ועדת בריאות בהקדם. זה לא עניין לפוליטיקה או לשיקולי תועלת מפלגתיים וסייעתים, זהו צורך חיוני וקיומי לאינטרס הציבורי לעת הזו.

"אני מפציר בשניכם", מסיים אליס את מכתבו, "לפחות בנושא הזה, להניח בצד את השיח הפוליטי המשברי ולפעול במשותף למינוי הוועדה מוקדם ככל הניתן ומיד לאחר השבעת הכנסת החדשה".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  פרופ' אבישי אליס,  מחלקות פנימיות,  בנימין נתניהו,  בני גנץ,  חדשות,  ועדת הבריאות של הכנסת
תגובות