פודקאסט סרטן השד

סרטן השד מרגע האבחון ועד ההחלטה הטיפולית: הגורמים המעורבים בהחלטה על סדר הטיפול ואופיו

ד"ר אורה רוזנגרטן, מנהלת היחידה לאונקולוגיה גינקולוגית בשערי צדק בשיחה עם מאיה רונן. פרק חדש של DockTalk - הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל

29.12.2019, 16:41

"היות ויש לנו טיפולים ביולוגיים מאד מאד טובים בשנים האחרונות, מחלת סרטן השד שינתה את פניה והפכה ממחלה עם תמותה גבוהה למחלה עם טיפולים יעילים ותוצאות מאד טובות", כך אומרת ד"ר אורה רוזנגרטן, מנהלת היחידה האונקולוגית במרכז ברפואי שערי צדק בירושלים.

ד"ר רוזנגרטן התארחה לתכנית נוספת של DockTalk, הפודקאסט של הקהילה הרפואית בישראל, לשיחה עם מאיה רונן שעסקה בין השאר בנקודות צומת ההחלטות השונות עימן נפגשות נשים מהרגע לאחר שאובחנו כחולות בסרטן השד ולאורך השלבים השונים בטיפול במחלה. "בשנים האחרונות יש ירידה משמעותית בתמותה מסרטן השד בעולם המערבי ובפרט בישראל. חלק מזה כתוצאה מהאבחון המוקדם וחלק כי הטיפולים השתפרו בצורה משמעותית" אומרת ד"ר רוזנגרטן, שעמדה גם על הגורמים המעורבים בהחלטה הטיפולית וכיצד נקבע סדר הטיפול  במחלה ומרכיביו.

"הטיפול הטרום ניתוחי ינתן לפי מאפייני הגידול" הסבירה ד"ר רוזנגרטן.
"מחקרים בשנים האחרונות גילו כי התגובה לטיפול הטרום ניתוחי תנבא את הפרוגנוזה של המטופלת. מטופלות שמגיעות להפוגה פתולוגית מלאה, אילו המטופלות שהפרוגנוזה שלהן הטובה ביותר. לעומת זאת, אם נמצא שארית גידול, הפרוגנוזה פחות טובות. בשנים האחרונות למדנו שניתן לשנות את הטיפול, להוסיף טיפולים על מנת לשנות הפרוגנוזה" .

ד"ר רוזנגרטן, שהיא בין השאר גם מייסדת החוג לטיפול תומך של האיגוד האונקולוגי, הדגימה בעזרת תיאורי מקרה את השינויים שמתחוללים בתחום בשנים האחרונות והסבירה את חשיבות הטיפול התומך במחלה מרגע הבשורה על המחלה ולאורך כל שלבי הטיפול. "לפעמים מטופלת יושבת וקשה לה מאד לקבל את הדברים. לפעמים הן לא אומרות כלום אבל זה לא אומר שזה לא אומר להן. הן פשוט לא מסוגלות לסבול. המערך המולטידיסיפלינארי הוא קריטי פה כדי לתת הטיפול הטוב ביותר."

לוז האזנה

02:20: איך מתבצעת הערכת שלב המחלה?

04:15: כיצד מאפיינים את הגידול בפתולוגיה? (רצפטורים)

04:42: כיצד מאפייני הגידול השונים משפיעים על הטיפול?

08:10: מה כולל תהליך הטיפול ואיזה דיספלינות מעורבות?

09:35: כיצד התגובה לטיפול הטרום ניתוחי תשפיע על ההחלטה בבחירת הטיפול המשלים

10:37: תיאום ציפיות עם המטופלת

11:40 סיפור מקרה

האזנה נעימה

הפרק בחסות חברת רוש

הוקלט באולפני SPS

נושאים קשורים:  פודקאסט סרטן השד,  doctalk,  ד"ר אורה רוזנגרטן,  סרטן שד,  פודקאסט,  HER2 eBC