חדשות

רשות המסים ומשרד הבריאות בודקים את התנהלות פרופ' אלחלל מ"הדסה"

בעקבות תחקיר ynet על מנהל המחלקה שקיבל לכאורה תשלום ממטופלות פרטיות במסגרת המערכת הציבורית, דורשת ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס להקים ועדת חקירה לבדיקת "רפואה שחורה במערכת הבריאות"

שטרות כסף במעטפה לרופא. אילוסטרציה

רשות המסים ומשרד הבריאות החלו לבדוק את פרשת התנהלותו של פרופ' אוריאל אלחלל, מנהל המרפאה להריון בסיכון ב"הדסה", שתחקיר ב"ידיעות אחרונות" שהתבסס על מצלמה נסתרת העלה כי דרש ממטופלת 1,500 שקל במזומן, במעטפה, בעת שטיפל בה לכאורה בבית החולים במסגרת הציבורית, הגם שהפנייה אליו נעשתה כרופא פרטי.

הבוקר דיווח ynet כי בידיו עדויות נוספות על מתכונת התנהלות דומה וכי רופאים נוספים נוהגים כך, אבל בדיווח לא פורטו באילו תחומים ובאילו מוסדות רפואיים מדובר. עד כה סירב פרופ' אלחלל להגיב לפרסומים.

עוד נמסר כי ח"כ אורלי לוי־אבקסיס (העבודה־גשר) פנתה למבקר המדינה, למנכ"ל משרד הבריאות וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת מה שכינתה "זליגה ל'רפואה שחורה במערכת הבריאות".

משרד הבריאות מסר בתגובה המצוטטת בדיווח: "ככל שאירוע זה (הנוגע לפרופ' אלחלל) אכן התרחש, אנו רואים זאת בחומרה ונבחן אותו על כל השלכותיו. אנו נמצאים בקשר עם הנהלת בית החולים הדסה בנושא זה".

בשעתו פרסם משרד הבריאות חוזר מנכ"ל המסדיר את כללי העבודה בשר"פ ואת ממשק פעילות הרופא  במסגרת עבודתו ברפואה הפרטית והציבורית.

נושאים קשורים:  פרופ' אוריאל אלחלל,  רשות מסים,  רפואה פרטית,  חדשות,  ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
20.08.2019, 22:51

להפוך את אלחלל למקרה "לדוגמא" והרתעה זה גם סוג של פשע עקב טיוח אותה עברה עצמה שמבוצעת באופן יומיומי ע"י רופאים בכירים יותר או פחות , בבי"ח הדסה , איכילוב, תל- השומר וכל שאר בתי החולים בישראל .
בחרו בדרך הקלה והצבועה ביותר במקום להגיש כתבי אישום רבים
שמות הרופאים העבריינים ידועים היטב לכלל ציבור המטופלים.

21.08.2019, 11:24

ולי אישית כואב להיות עדה ל"למען יראו וייראו" הזה. בסופו של דבר המערכת הפסידה את ד"ר אלחלל. אמנם הוא התנהל באופן לא ראוי מבחינת העבודה במרחב הציבורי, אולם מנגד הוא מקצועי, אנושי ומוסרי באופן יוצא מן הכלל.

אנונימי/ת
21.08.2019, 23:12

מוסריות ונטילת שוחד (שאינה מוטלת בספק על פי התיעוד, וגם לא מוכחשת) אינן עולות בקנה אחד.

אנונימי/ת
21.08.2019, 00:37

מגיע לזאב רוטשטיין כל הכבוד על כך שהראה לאלחלל את הדלת, בניגוד להתנהלותו המבישה של גבי ברבש לפני כמה שנים כשנתן גיבוי לשלומי קונסטנטיני, צביקה רם ויוסי פז שממשיכים לעבוד באיכילוב עד היום כאילו לא קרה כלום.

אנונימי/ת
21.08.2019, 09:51

כן העיקר שכתב האישום נגדם נסגר. שילמו מאות אלפי שקלים (שקיבלו בין השאר במעטפות) לעורכי דין בכירים, ביניהם שוקי למברגר, האיש ששלט בפועל בכל הפרקליטות הפלילית במשך שנים, ורק למשמע שמו פרקליטים היו נכנסים לחרדה. כמובן שהתיק נסגר בהחלטת הפרקליטות.

ככה זה, יד רוחצת יד, כולם מושחתים ומי שיש לו הרבה כסף יוצא מזה בקלות

אנונימי/ת
21.08.2019, 17:47

מה גורם לכם במסגרת אג'נדה נסתרת לשנות עובדות??
אורלי לוי איננה ח"כ, היא ח"כ לשעבר, ואין סיבה ששיהוק פולטי של מועמדת כושלת יקבל במה במסגרת זו, בשם מה??